• Lisa lemmikuks
    Lisa lemmikuks
  • Lisa lemmikuks
    Lisa lemmikuks
    • Sibul ‘Setton’
      Lisa korvi
      • Sibul ‘Setton’

      • 2,50  / kg
      • Sibul ‘Setton’ -  traditsioonilise valgekoorelise sordi ‘Sturon’ täiustatud versioon. See on ühtlasema kujuga, suurema saagikusega ja on parema säilivusvõimega kui ‘Sturon’. Sibul ‘Setton’ on hea tugeva maitsega.
    Lisa lemmikuks
    Lisa lemmikuks
  • Lisa lemmikuks
    Lisa lemmikuks
    • Kapsas
      Lisa korvi
      • Kapsas

      • 1,20  / kg
      • Puhastatud valge peakapsas, sobib hapendamiseks. Kapsast võib süüa toorelt (salatina) või kuumtöödeldult. Hapendamine teeb kapsa kergemini seeditavaks, muudab köögivilja tekstuuri ja maitset, kuid säilitab vitamiinid ja mineraalained. Peakapsast võib töödelda mitmel viisil: aurutada, hautada, pruunistada või täita. Tihti lisatakse kapsast suppidesse, hautistesse või vokiroogadesse. Kapsas toetab keha loomulikku puhastumist ja on rikkalik C-vitamiini allikas.Kapsalised on väga hinnatud vitamiinide ja mineraalainete…
    Lisa lemmikuks
    Lisa lemmikuks
    • Kaalikas
      Lisa korvi
      • Kaalikas

      • 2,00  / kg
      • Suurem osa kaalika juurviljast kasvab tavaliselt mullast välja. Vili on lapiku või ümarlapiku kujuga. Koor on alumisel osal kollane, maapealsel osal hallikas või violetjas. Juurvilja sisu on kollane, mahlane ja ilma kiuduteta. Kaalikas on väga kasulik juurvili kuna sisaldab rohkem C-vitamiini kui apelsin või sidrun, peaaegu kõiki B-grupi vitamiine, põhilisi mineraale ja kiudaineid.
    Lisa lemmikuks
    Lisa lemmikuks

Eesti puu- ja köögiviljad – kasulikkus ja müük

Puu- ja köögiviljadel on oluline osa tervislikus toitumises. Süües soovitusliku koguse puu- ja köögivilju, on tõenäoline, et organism saab kätte vajaliku koguse vitamiine ja mineraalaineid, bioaktiivseid ühendeid, vett ja kiudaineid. Puu- ja köögiviljade tarbimisel on mõistlik eelistada kodumaist ning süüa erinevaid vilju ja tarbida neid mitmekesiselt.

Meie e-poes on müügil erinevad Eesti puu- ja köögiviljad vastavalt hooajale. Valikust võib leida erinevaid juurvilju ja muid köögivilju, näiteks kaalikaid, porgandeid, peete, kartuleid, kurke, kapsast, sibulaid, küüslauke ning rabarbereid. 

Kaalikas 

Kaalikas on maitsev ja tervislik juurvili. Kaalika kasulikkus seisneb selles, et sisaldab palju vitamiine ja mineraalaineid, on madala kalorsusega, aga toitainerikas. Kaalikad säilivad hästi ka üle talve, säilitades hästi C-vitamiini ja olles kasulikud ka kevadel tarbides. Kaalikat võib süüa toorelt, keedetult, küpsetatult ja ka hautatult.

Valge peakapsas ja värske kapsas

Valget peakapsas aitab keha puhastumisel, mitmete haiguste ennetamisel ja leevendamisel ning toetab immuunsust. Valge kapsas on toitainerikas, tekitab kiiresti täiskõhutunde, sisaldab rohkelt mineraale ning C-vitamiini ja teisi vitamiine. Eriti vitamiinirohke on värske kapsas, aga kapsast võib süüa ka aurutatult, hautatult, praetult või ahjus küpsetatult. Hapendamine teeb kapsa kergemini seeditavaks, muudab köögivilja tekstuuri ja maitset, kuid säilitab vitamiinid ja mineraalained. 

Pikk ja lühike kurk

Harilik kurk on armastatud köögivili üle kogu maailma. Sageli süüakse seda toorelt, aga ka hapendatult ja marineeritult. Kurk on kalorivaene ja veerohke köögivili. Värske kurgi koor sisaldab kasulikke mineraale, seega soovitatakse eelistada värske kurgi müügi võimalustest kohalikku kasvatajat, kelle saadused on võimalikult puhtad ja sobilikud ka koorega söömiseks.

Sõltuvalt kurgi sordist on selle viljad lühikesed või pikad. Lühikese kurgi sordid on näiteks “Alex”, “Adam”, “Dolomit”. Pika kurgi sordid on näiteks “Futura”, “Telegraph Improved”, “Saladin”.

Suvikõrvits ja harilik kõrvits

Harilik kõrvits ja suvikõrvits sisaldavad kasulikke toitaineid ja neid on võimalik kasutada paljude toitude valmistamisel – see võib olla küpsetiste, suppide, hautiste, pastaroogade ja muude toitude maitsvaks ja tervislikuks komponendiks. Tänu kõrvitsate mitmekülgsele kasutusele on kõrvitsa kasvatamine ja kasutus levinud.

Küüslauk 

Küüslauk on tuntud maitsetaim, kuid lisaks sellele on hinnatud ka kasulikkuse pärast. Küüslauku peetakse koos naistepuna ja ženšenniga üheks maailma populaarseimaks ravimtaimeks ning kasutatakse palju viirushaiguste ravimisel ja ennetamisel. Küüslaugu kasulikkus seisneb ka südametöö ja seedesüsteemi toetamisel, valuvaigistaval mõjul ning nakkuste tõrjumises.

Küüslaugu kasutamisel on mitmeid valmistamisviise: hautamine, keetmine, praadimine, grillimine, marineerimine ja ka suitsutamine. Marineeritud küüslaugu puhul püsivad tervistavad omadused väga pikka aegal ning ajaga need vaid paranevad. Rahvameditsiinis on levinud ka küüslaugu tee. Spetsiaalse töötlemise tulemusena valmistatakse musta küüslauku, mis on omapärase maitse ja tekstuuriga. 

Küüslaugul eristatakse suvi- ja taliküüslaugu vorme. Taliküüslaugu kasvatamine on levinum ja saagikam. Suviküüslauk sobib neile, kes eelistavad mahedamat maitset.   

Valge, roheline ja punane sibul

Sibula puhul kasutatakse toidus nii mugulat ehk valget või punast sibulat kui ka sibulapealseid ehk rohelist sibulat. Sibulat tarvitatakse toitude maitsestamisel mitmel viisil: toorelt, praetult, keedetult, marineeritult, kuivatatult jne. Lisaks sellele kasutatakse sibulat rahvameditsiinis erinevate haiguste ennetamisel ja ravimisel. Populaarsed sibulasordid on näiteks “Sturon”, “Stuttgarter Stanfield”, “Shallot” ning omapärase kasvatustehnoloogiaga “Peipsi sibul”. Punastest sibulatest on levinud näiteks “Red Karmen” ja “Red Ray”.

Rabarber mahlaks, kisselliks ja muudeks hoidisteks

Rabarbereid kasutatakse üsna palju toiduvalmistamisel, eriti magustoitude puhul. Näiteks valmistatakse rabarberimahla, rabarberikisselli, rabarberi hoidiseid, aga maitsvaid retsepte on rohkemgi.

Rabarberi kasvatamisel seemnest või istikust või müümisel on kõige levinumad kurdlehise rabarberi sordid.

Punapeet, kollane peet, valge peet 

Peetide kasutamise võimalused toiduvalmistamisel on mitmekülgsed. Väga sageli valmistatakse aurutatud või marineeritud peeti, aga retseptide hulgast võib leida ka muid valmistusviise. Näiteks toorena tarbimisel võib peeti riivida, sellest pressida mahla või kasutada smuuti valmistamisel. Peedi ja peedimahla kasulikkusest rääkides mainitakse sageli näiteks peedi omadusi keha puhastamises, krooniliste haiguste leevendamisel ja ainevahetuse toetamisel. 

Kõige levinum on punapeet, kuid kasvatatakse ka kollast peeti ja valget peeti.